Budgetbepaling

5 redenen waarom je als organisatie niet moet bezuinigen op trainingen

Het opleidingsbudget is een post die regelmatig onder druk komt te staan. In tijden van economische onzekerheid en financiële uitdagingen is het verleidelijk voor bedrijven om te bezuinigen op de ontwikkeling van haar medewerkers. Dit terwijl de noodzaak voor het volgen van trainingen alleen maar toe neemt vanwege de hoge snelheid waarmee de maatschappij aan het veranderen is door allerlei technologische ontwikkelingen. Trainingen en opleidingen zijn niet alleen waardevol voor de medewerkers zelf, maar dragen juist bij aan de groei, de flexibiliteit en innovatie van jouw organisatie. Ze zeggen niet voor niks stilstand is achteruitgang. Hieronder lees je 5 redenen waarom je als organisatie niet moet bezuinigen op trainingen.

 

5 redenen waarop je als organisatie niet moet bezuinigen op trainingen.

5 risico’s die je als bedrijf loopt als je niet of niet voldoende in training voorziet:

1. Goed opgeleid personeel maakt minder fouten, zorgt voor een beter product en betere dienstverlening. Dit straalt weer af op je bedrijf. Als klanten merken dat werknemers van vergelijkbare bedrijven meer kunnen bieden dan stappen ze over. En dan ben je ze kwijt.

2. Scholing houdt je scherp. Als de concurrentie wel mee gaat met de nieuwste, technologische ontwikkelingen en hun medewerkers opleiden in de nieuwste mogelijkheden, dan is je bedrijf niet meer up-to-date en ga je als bedrijf achterlopen. Dit verslechtert je concurrentiepositie.

3. Het volgen van trainingen verhoogt de productiviteit. Uit onderzoek van EIM (Onderzoek voor bedrijf & beleid) blijkt dat als bedrijven 1 procent meer personeel naar opleidingen sturen, de arbeidsproductiviteit met 2,3 procent toeneemt. Je ontneemt je bedrijf dus de mogelijkheid om meer te doen in kortere tijd.

4. Het aanbieden van een goede opleiding of training is een krachtige vorm van personeelsbinding. De mogelijkheid om zich persoonlijk en inhoudelijk te ontwikkelen wordt door veel medewerkers – zeker in de moderne kenniseconomie – als een pré gezien. Zeker bij de generatie van de ‘milennials’ heerst een grote ‘leerhonger’. Door werknemers de mogelijkheid te ontnemen hun kennis te vergroten en te groeien binnen je bedrijf, demotiveer je hen, is de kans op ziekteverzuim hoger en loop je het risico dat kennis en ervaring wegloopt uit je bedrijf.

5. Employablity staat kort gezegd voor een optimale inzetbaarheid van medewerkers. Het gaat hierbij niet alleen om inzetbaarheid binnen een functie, maar ook om het kunnen vervangen van collega’s, het makkelijker kunnen doorstromen naar een andere functie, et cetera. Een minder flexibel werkteam verkleint de wendbaarheid van je bedrijf. Je kunt minder goed en langzamer innoveren en moeilijker reageren op veranderingen uit de markt.

Genoeg redenen dus om in geen elk geval het opleidingsbudget te schrappen.

 

De voordelen van een incompany training

Je kunt je medewerkers individueel laten inschrijven voor trainingen, maar een incompany training is veel efficiënter en goedkoper. De prijs die je per deelnemer betaalt ligt veel lager dan bij een reguliere training. Een incompany training biedt nog veel meer voordelen. Hieronder heb ik de voordelen van een incompany training voor je op een rij gezet:

Jouw organisatie staat centraal

Elk bedrijf is uniek en heeft zijn eigen werkwijze, kennisniveau en leerdoelen. In een training met open inschrijving hebben alle deelnemers een andere achtergrond. Een goede trainer weet hier natuurlijk op in te springen en zoekt naar gemeenschappelijke factoren. Hij zal moeten zorgen dat iedereen evenveel aandacht krijgt. Er is daarom veel minder ruimte om op specifieke situaties in te gaan die alleen bij jouw bedrijf spelen. Doordat een incompany training op jouw bedrijf wordt afgestemd, kun je in één training veel meer bereiken.

Koppeling met de dagelijkse praktijk

Cases en oefeningen die afgestemd zijn op jouw type organisatie, zorgen voor herkenbaarheid bij de deelnemers. Ze kunnen de link leggen naar hun eigen werkzaamheden, waardoor de opgedane kennis veel gemakkelijker toegepast kan worden in de dagelijkse praktijk.

Verbeterde teamspirit

Met een incompany training zit je hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau en spreekt dezelfde taal. Daarbovenop zorgt het voor een toename van onderlinge betrokkenheid en motivatie. En gemotiveerde werknemers zijn erg waardevol!

Tijdwinst

Een training met open inschrijving staat vaak een aantal keer per jaar gepland. De aangeboden data moeten maar net uitkomen. Ook komt het nog wel eens voor dat er te weinig deelnemers zijn en een editie niet door kan gaan. Je moet dan nog langer wachten tot je de training kan volgen. Dit terwijl je als je een opleidingsbehoefte hebt je hier ook op korte te termijn in wil worden voorzien. Bij een incompany training bepaal je zelf een datum die goed uitkomt. Tevens ontbreekt reistijd, waardoor de training eenvoudiger in te passen is in alle agenda’s.

Regie in eigen hand

Wil je een één- of tweedaagse training? Twee dagen achter elkaar of met een week ertussen? Op kantoor of op een externe locatie? Of toch liever een online training? Dit  bepaal je allemaal zelf. Dit zorgt voor maximale flexibiliteit.

Prijsvoordeel

En zoals eerder aangegeven scheelt een incompany training je veel geld. Je ontvangt korting omdat je met meerdere personen deelneemt. De prijs die je  per deelnemer betaalt is daarom veel lager dan de prijs die je voor een reguliere training per persoon betaalt.

 

Boost your knowledge

De missie van Incompanybrain is om door middel van incompany trainingen een bijdrage te leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van zo veel mogelijk mensen en hun kennisniveau naar een hoger niveau te tillen. Met een incompany training zorg je dat je samen met jouw collega’s aansluiting behoudt bij de ontwikkelingen in de maatschappij en jullie organisatie.

Incompanybrain biedt incompany trainingen aan die:

  • aansluiten bij de (technische) ontwikkelingen in de markt;
  • gericht zijn op “hard skills”, dat wil zeggen gericht op specifieke kennis en vaardigheden die kunnen worden gedefinieerd en gemeten;
  • noodzakelijk zijn om je kennis op peil te brengen of te houden;
  • een duidelijke koppeling met jullie eigen praktijk hebben;
  • een standaard programma als uitgangspunt hebben. Van hieruit wordt de training voor jullie organisatie op maat gemaakt.
error

Interessant? Deel dit bericht.